Stærk KvindeKrop

  • Er du kvinde og vil træne i fællesskab med andre kvinder?
  • Er du gravid og ønsker at have en så stærk og velfungerende krop som muligt og dermed de bedste forudsætninger for en god graviditet, fødsel og efterfødselsforløb
  • Har du deltaget på Stærk MorKrop – genoptræning efter fødsel eller et individuelt forløb hos os eller andet steds og ønsker at fortsætte dit genoptræningsforløb efter fødsel under superviserede forhold?
  • Er du blevet mor for nogle/flere/mange år siden og vil gerne i gang med at træne (igen)?
  • Er du allerede træningsvant kan dette hold også sagtens være noget for dig, da øvelserne tilpasses til den enkelte kvinde.
  • Har du ingen børn men vil fortsætte eller påbegynde rejsen tilbage til en stærk og velfungerende krop samt øget overskud?

 

Du får:

  • Et top hyggeligt holdtrænings fællesskab med andre kvinder 

 

  • Træning 1 x ugentlig, hvor du vil blive én af max. 6 kvinder – baby/lille barn er selvfølgelig også velkommen.

 

  • Alsidig træning og de bedste forudsætninger for en bevægelig, mobil og stærk krop inkl. kropskernen (de dybe mave/ryg muskler, bækkenbund og åndedræt) samt forbedret kondition.

 

Slå flere fluer med et smæk: Bindevævsmobilisering, styrketræning og konditionstræning:

  • Ved bindevævsdelen arbejder du roligt og aktivt, så kroppens bindevæv, også kaldet fascier, mobiliseres med det formål at øge smidigheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem.

 

  • Du træner hele kroppen vha. forskellige redskaber og egen kropsvægt samt aktivering af den dybe tværgående mavemuskulatur, bækkenbunden og åndedrætsmuskulaturen. En meget effektiv måde at træne bækkenbund på og samtidig styrker hele din kropskerne, som er forudsætningen for en stærk krop. Ud fra DIT udgangspunkt!

 

  • Konditionstræning ved egen kropsvægt, enkle redskaber og evt. udendørs faciliteter. Er typisk de sidste 10-15 min. af sessionen.

 

  • Et godt fundament for dig med bækken-, rygproblemer, ikke er blevet genoptrænet optimalt efter fødsel /graviditet (også selvom det er mange år siden) m.m.

 

  • Træningsteknikker der kan integreres i andre træningsøvelser og samt i hverdagens opgaver, så du får de bedste forudsætninger for at klare dem.

 

Underviser: Fys. Louise Tillitz

 

 

BONUS info:

  • Individuel opstartskonsultation m. fys. Louise Tillitz inden opstart på holdet er muligt. Bookes online ifm. tilmelding (er gratis)
  • Ved godt vejr kan træningen foregå udendørs i vores hyggelige gårdhave eller på naturlokationer i Nyborg, ex. Volden. Du vil få besked for hver session, hvor det foregår.
  • Lokalerne ligger i stueplan, og barnevognen kan stå lige udenfor i vores aflukkede gårdhave
  • Der er et lille køkken med mulighed for at varme sutteflasker m.m.
  • Der er p-plads og stoppested til bybussen tæt på.

Næste forløb:

Mandag formiddag: 

  • 10 mandage kl. 11-12.15 i perioden d. 8.8.-10.10.22
  • Pris: 1750,- (kan evt. betales i rater)
  • Tilmelding: https://ezme.io/c/xTc/k3Up
  • Bindende tilmelding. Ved for få deltagere refunderes beløbet.

 

 

Tirsdag eftermiddag:

  • 10 tirsdage kl. 17-18.15 i perioden d. 9.8.-11.10.22
  • Pris: 1750,- (kan evt. betales i rater)
  • Tilmelding: https://ezme.io/c/xTc/k3Ux
  • Bindende tilmelding. Ved for få deltagere refunderes beløbet.
  •  

BONUS Info:

Tilskud:

  • Der er mulighed for tilskud fra Sygeforsikringen ’Danmark’, hvis forløbet er en del af et genoptræningsforløb. Dette forudsætter en 1. konsultation inden opstart mod betaling eller du allerede er i et forløb/ har været det for nyligt, hvor dette hold er bliver en del eller forlængelse heraf.
 
  • Hvis du har en sundhedsforsikring, kan du muligvis også få tilskud herfra. Kontakt dit forsikringsselskab og hør, hvad de kan tilbyde dig.
  •  

 

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os uforpligtende ved spørgsmål.

Book Online på mail eller tlf.

Ring gerne for en uforpligtende snak eller skriv til mig – det kan blive første skridt imod at opnå DIT / DINE mål.